۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۱
کد خبر: ۶۱۰۸۷۸
حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور:

تغییر سیمای قم نگران کننده است | متولیان فرهنگی هوشیار باشند

تغییر سیمای قم نگران کننده است | متولیان فرهنگی هوشیار باشند
مدیر حوزه های علمیه خواهران تغییر سیمای شهر قم را نگران کننده خواند و از بی توجهی متولیان فرهنگی در این خصوص انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت پور مدیر حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور صبح امروز در همایش بزرگداشت روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی که در سالن همایش مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران برگزار شد، با اشاره به این که تبلیغ رسالت بزرگ انبیای الهی است، گفت: خداوند از نخستین پیامی که به وسیله وحی برای پیامبران ارسال کرده، با ادبیات تبلیغ یاد کرده است.

وی با اشاره به اینکه مبلغان باید در تبلیغ از پیامبران الهی الگوگیری کنند، اظهار داشت: اگر یک نظام از توان حل مسائل و شبهات برخوردار نباشد، حتی اگر از جلال و شکوفایی هم برخوردار باشد، بدون شک در مسیر اضمحلال قرار خواهد گرفت؛ با توجه به تاریخ مسیحیت در می یابیم که عدم توان پاسخگویی به مسائل مردم عامل اصلی افول این دین در جوامع است.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور خاطرنشان کرد: نظام اسلامی باید بتواند مسائلی که با آن مواجه می شود، حل کرده و گفتمان مسلط جامعه باشد؛ اگر این مهم محقق نشود، قطعاً به حاشیه رانده خواهد شد.

مدیر حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور در ادامه به مسأله امر به معروف و نهی از منکر اشاره و بیان کرد: عمده ناکارآمدی ها به روش های تحقق بازمی گردد، از این رو مشکلاتی که در زمینه این فریضه الهی وجود دارد، متوجه روش های تحقق آن است؛ بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب، طلاب نقشی پیامبرگونه در زمینه تحقق دین در زندگی فردی و اجتماعی افراد دارند، بنابراین باید به راه های تحقق دین آشنا شده و به آنها عمل کنیم.

وی تأکید کرد: اگر به راه های تحقق دین در زندگی افراد آشنا نباشیم، بدون شک فعالیت های تبلیغی مثمر ثمری نخواهیم داشت؛ ما باید در زمینه تبلیغ بر منابع اصلی دین تمرکز کنیم و بدانیم مفهوم سازی ها و روش ها بر مدار دین شکل می گیرد و استفاده از دانش های دیگر حتی به عنوان دانش های مکمل آسیب زا بوده و گاهی مبلغان را دچار التقاط می کند.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور ابراز کرد: مبلغان باید در استفاده از منابع دینی حریص و در استفاده از منابع بیگانه بخیل باشند.

مدیر حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور با ابراز نگرانی از بی توجهی برخی متولیان فرهنگی نسبت به تغییر سیمای شهر قم تصریح کرد: چرا ما باید نسبت به قم بی توجه باشیم که رهبر معظم انقلاب نسبت به وضعیت آن ابراز نگرانی کنند؟ نگرانی رهبری راجع به سیمای شهر قم نباید به پوشش زنان تقلیل داده شود، زیرا امروز نوع شهرسازی و سبک زندگی افراد در قم نیز مشمول نگرانی ایشان بوده و باید دانست که ایشان نگران تغییر چهره قم هستند.

وی با تأکید بر اینکه سیمای شهر مقدس قم باید با سایر شهرهای کشور متفاوت باشد، گفت: متأسفانه سبک های رومی در معماری های شهر مقدس قم دخالت کرده و مدل های داخل خانه ها نیز تغییر کرده است؛ امروز انتقاد رهبری از قم نباید به مسأله پوشش نامناسب برخی زنان محدود شود.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور با اشاره به اینکه امروز آن چیزی که باید در تبلیغات به آن توجه شود، رصد میدان جولان دشمن است، تأکید کرد: ما باید با موقعیت شناسی مناسب، محل جولان دشمن را رصد کرده و متناسب با آن به مقابله با توطئه هایش بپردازیم؛ امروز دشمن در کف میدان حضور داشته و محله به محله پیش می رود، از این رو ما باید برای مقابله با آن در کف میدان حاضر شویم.

مدیر حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور با بیان اینکه امروز اصلاح قم به پیاده نظام بصیر و آگاه نیاز دارد، افزود: امروز مبلغان باید برای کف میدان آموزش ببینند؛ مبلغان خواهر بر ترویج ارزش زنان محجبه تمرکز کنند.

وی با بیان اینکه امروز باید امنیت از کسانی که نافرمانی اجتماعی می کنند گرفته شود، افزود: دشمن نمی تواند نافرمانی های سیاسی پایداری را در ایران رقم بزند، از همین جهت به ایجاد نافرمانی های اجتماعی روی آورده است؛ هنجارشکنی در زمینه حجاب و عفاف یکی از پایگاه های دشمن در زمینه ایجاد نافرمانی های اجتماعی بوده و می خواهد از طریق این چالش، مبانی و ارزش های دینی را زیر سؤال ببرد.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور با اشاره به اینکه حوزه های علمیه خواهران باید به رویکرد دشمن در زمینه عفاف و حجاب واقف باشند، تأکید کرد: امروز مبلغان باید به تبلیغ چهره به چهره روی آورده و از سیلی خوردن و ناسزا شنیدن در راه خداوند باکی نداشته باشند./841/ج

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 7
حسین ثالث موید
ارسال نظرات